Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 2η (26/06/2020)

Κατηχητικό Β’ & Γ’ Δημοτικού (Ο ΆΓΙΟΣ ΤΑΡΣΙΖΙΟΣ)

Στόχος της συνάντησής μας είναι τα παιδιά να διδαχθούν την αλήθεια για τη Δημιουργία του κόσμου σύμφωνα με την αδιάψευστη πηγή της Αγίας Γραφής.

Μέσα απ τη συζήτησή μας  τα παιδιά να γνωρίζουν :

  • Πως ο Θεός δημιούργησε όλο το Σύμπαν και τον κόσμο που μας περιβάλλει από άπειρη Αγάπη.
  • Όλα όσα δημιούργησε είναι τέλεια και είναι δώρο ανεκτίμητης αξίας προς τον άνθρωπο.
  • Ο Θεός έφτιαξε πρώτα τον Αδάμ από χώμα και του έδωσε αθάνατη ψυχή με την πνοή Του. Την Εύα την έφτιαξε απ τα πλευρά του Αδάμ.
  • Ο άθρωπος είναι το τελειότερο δημιούργημά Του κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή Του.
  • Τα παιδιά εκπλήσσονται  όταν ακούν πως ο άνθρωπος, ο Αδάμ και η Εύα μέσα στον Παράδεισο ήταν Αθάνατοι βασιλείς όλης της Κτίσεως.. όλα τα ζώα παίρνουν τα ονόματά τους απ’ τον Αδάμ και κανένα απ αυτά δεν είναι εχθρικό μαζί Του.. Είναι ο βασιλιάς τους και συνομιλούν μαζί του.
  • Ο ίδιος ο Θεός ξεκουράσθηκε την 7η μέρα.
  • Όμως μέσα στο Παράδεισο ενώ τα πάντα είναι δικά τους, ο Θεός δίνει μια εντολή… να μην ακουμπήσουν μόνο ένα δέντρο.. απ όλη την δημιουργία.

Το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα θα το δούμε σε επόμενη συνάντησή μας κάνοντας μια μικρή επανάληψη για να εμπεδώσουμε και να θυμηθούμε καλά τις μέρες της Δημιουργίας και όλη την Ιστορία.

ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΗΧΗΤΗ:

ΓΕΝΕΣΙΣ 1 (Γεν 1–11)

1 Η δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη. 2Η γη όμως ήταν έρημη και ασχημάτιστη· ήταν σκοτάδι πάνω από την άβυσσο, και πάνω στα νερά έπνεε Πνεύμα Θεού.

3Τότε είπε ο Θεός: «Να γίνει φως»· κι έγινε φως. 4Ο Θεός είδε ότι το φως ήταν καλό και το χώρισε από το σκοτάδι. 5Το φως το ονόμασε «ημέρα» και το σκοτάδι «νύχτα». Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· πρώτη ημέρα.

6Μετά είπε ο Θεός: «Στερέωμα να γίνει στα νερά ανάμεσα, για να χωρίζει νερά από νερά». 7Έτσι κι έγινε· δημιούργησε ο Θεός το στερέωμα και χώρισε τα νερά που ήταν κάτω απ’ αυτό, από κείνα που ήταν πάνω απ’ αυτό. 8Κι ονόμασε ο Θεός το στερέωμα «ουρανό». Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· δεύτερη ημέρα.

9Τότε είπε ο Θεός: «Να συναχθούν σε έναν τόπο τα νερά που είναι κάτω από τον ουρανό, και να φανεί η στεριά». Έτσι κι έγινε. Τα νερά που ήταν κάτω από τον ουρανό συνάχθηκαν στον τόπο τους, και φάνηκε η στεριά 10Κι ονόμασε ο Θεός «γη» τη στεριά, και το σύναγμα των υδάτων το είπε «θάλασσες». Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό.

11Μετά είπε ο Θεός: «Να πρασινίσει η γη: Να βλαστήσουν πάνω σ’ αυτήν χορτάρια που να βγάζουν σπόρους, και καρποφόρα δέντρα, που ανάλογα με το είδος τους να κάνουν καρπούς, οι οποίοι να περιέχουν τους σπόρους τους». Έτσι κι έγινε. 12Πρασίνισε η γη: Βλάστησε χορτάρια που έβγαζαν σπόρους ανάλογα με το είδος τους, και καρποφόρα δέντρα, που οι καρποί τους περιείχαν τους σπόρους τους, ανάλογα με το είδος τους. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό. 13Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· τρίτη ημέρα.

14Τότε είπε ο Θεός: «Να γίνουν φωτεινά σώματα στο στερέωμα του ουρανού, για να χωρίζουν την ημέρα από τη νύχτα, για να είναι σημάδια για τις εποχές, τις ημέρες και τα έτη, 15ώστε από το στερέωμα του ουρανού να φωτίζουν τη γη». Έτσι κι έγινε. 16Δημιούργησε ο Θεός τα δύο μεγάλα φωτεινά σώματα –το μεγαλύτερο για να κυριαρχεί την ημέρα, και το μικρότερο για να κυριαρχεί τη νύχτα· δημιούργησε και τ’ αστέρια. 17Και τα έβαλε όλα στο στερέωμα του ουρανού για να φωτίζουν τη γη, 18για να κυριαρχούν την ημέρα και τη νύχτα και να χωρίζουν το φως απ’ το σκοτάδι. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό. 19Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· τέταρτη ημέρα.

20Τότε είπε ο Θεός: «Να γεμίσουν τα νερά με ζωντανές υπάρξεις πλήθος, και να πετάνε πτηνά πάνω από τη γη προς το στερέωμα του ουρανού». 21Έτσι δημιούργησε ο Θεός τα μεγάλα κήτη και όλα τα είδη των ζωντανών οργανισμών, που κολυμπούν και γεμίζουν τα νερά. Επίσης δημιούργησε όλα τα είδη των πτηνών. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό. 22Τα ευλόγησε λοιπόν όλα ο Θεός και τους είπε: «Να πολλαπλασιάζεστε και να γεμίσετε τα νερά των θαλασσών· και τα πτηνά ας πληθαίνουν πάνω στη γη». 23Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· πέμπτη ημέρα.

24Τότε είπε ο Θεός: «Να βγάλει η γη κάθε είδος ζωντανού οργανισμού: Όλα τα είδη των ζώων, των ερπετών και των θηρίων». Έτσι κι έγινε. 25Δημιούργησε ο Θεός όλα τα είδη των αγρίων ζώων, των ήμερων ζώων και των ερπετών της γης. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό.

26Μετά είπε ο Θεός: «Ας φτιάξουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με την εικόνα τη δική μας και την ομοίωση, κι ας εξουσιάζει στης θάλασσας τα ψάρια, στου ουρανού τα πτηνά, στα ζώα και γενικά σ’ όλη τη γη και στα ερπετά που σέρνονται πάνω σ’ αυτήν». 27Δημιούργησε, λοιπόν, ο Θεός τον άνθρωπο σύμφωνα με τη δική του την εικόνα, «κατ’ εικόνα Θεού» τον δημιούργησε, τους δημιούργησε άντρα και γυναίκα. 28Τους ευλόγησε και τους είπε: «Να κάνετε πολλά παιδιά, ώστε να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε τη γη και να κυριαρχήσετε σ’ αυτήν. Να εξουσιάσετε στης θάλασσας τα ψάρια, στου ουρανού τα πτηνά και σε κάθε ζώο που κινείται πάνω στη γη». 29Και συνέχισε ο Θεός: «Να, όλα τα φυτά πάνω στη γη, που βγάζουν σπόρους, σάς τα δίνω, καθώς και όλα τα δέντρα που έχουν καρπούς γεμάτους σπόρους· αυτά θα είναι για τροφή σας. 30Και όλα τα χλωρά χόρτα τα δίνω για τροφή στα ζώα της γης, σε όσα πετούν στον ουρανό και σε όσα έρπουν στη γη κι έχουν ζωή». Έτσι κι έγινε.

31Ο Θεός είδε τα δημιουργήματά του και ήταν όλα πάρα πολύ καλά. Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· έκτη ημέρα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μάθαμε πως η μικρή φράση «ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ» – Σημαίνει «ΣΤΟ ΘΕΟ ΛΕΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» κι έχει πολύ μεγάλη αξία ως σύντομη προσευχή. Μπορούμε να την λέμε κάθε φορά που νοιώθουμε χαρά ή ευγνωμοσύνη για κάτι που μας έδωσαν οι άνθρωποι ή ο Θεός, αλλά ακόμα ακόμα κι όταν δεν μας αρέσει ο καιρός, ή νομίζουμε ότι δεν είναι τα πράγματα όπως θα θέλαμε γιατί πάνω απ όλα κι από εμάς,  είναι ο Θεός ο οποίος γνωρίζει τι είναι καλύτερο για τον άνθρωπο και τι ανάγκες έχει ο πλανήτης μας. Στο Θεό λέμε ευχαριστώ και  σ’αγαπώ όταν κι εμείς αφιερώνουμε την 7η μέρα της εβδομάδας μας σε Αυτόν.

 Συμφωνήσαμε επίσης ότι ως άνθρωποι  αν αγαπάμε και σεβόμαστε  την Δημιουργία του κόσμου  χρειάζεται να φροντίζουμε το περιβάλλον μας κι όχι να το λερώνουμε ή να το καταστρέφουμε με σκουπίδια και ζημιές.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ με την κάθε μέρα της Δημιουργίας.

 ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ:   Αριθμών  και σχετικών σκίτσων, ημερών δημιουργίας, ΣΩΣΤΟ – ΛΑΘΟΣ και άλλο  φυλλάδιο  ζωγραφικής  «Ο ΑΔΑΜ ΚΙ Η ΕΥΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ».

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ  Μικρής «Βίβλου» με τις μέρες της Δημιουργίας

(για να κατεβάσεις τις εικόνες … κάνε κλικ εδώ)

(βλέπε σχετικό βιντεάκι εδώ)

ΜΙΝΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΟΥΙΖ για να ανακαλύψουν τα παιδιά ποια ημερά της δημιουργίας είναι αυτή που βλέπουν . Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να βάλουν αρίθμηση και να την βάλουν στη σωστή σειρά στον πίνακα παρουσίασης.

Παιχνίδι μνήμης και σειροθέτησης

ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ  ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ  ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ:

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΝΑΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ- ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΤΟΥΣ, ΑΦΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΟΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΧΤΥΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΑΛΑΝΤΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ. ΑΛΛΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΨΕΙ ΤΟ ΚΑΝΤΗΛΙ, ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΙΒΑΝΙΣΕΙ, ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ, ΤΟΥΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ, ΚΛΠ, ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΑΚΟΝΗΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΛΠ.

Ας τραγουδήσουμε…!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *